onsdag 28. november 2007

Maskinquilting av Annas juleteppe

Her er topp nummer 2 montert på rammen,og jeg er igang med quiltingen.
Det går veldig greitt å quilte med de håndtakene som jeg styrer det hele med,og med start og stopp på det samme håndtaket!Kan i tillegg sitte og quilte,når jeg bruker en kontorstol som jo har hjul....Her, på Eva sin quilt, bruker jeg silkevatt.

Top #2 is mounted on the frame,and I have just started my quilting.
I really adore those handles with the start/stop function on it!
And-that I can quilt sitting on my office wheeled chair....
This is Eva's quilt ,which has Silk batting.



På den første toppen jeg quiltet,min egen,brukte jeg ullvatt.Vi hadde siste kurskveld på adventsløperen,bilde kommer senere!Anglelina og greier:))

On my first quilt top,I used Wool batting,very nice outcome.


Og her er resultatet,et flott slumreteppe som forhåpentligvis vil glede familien flere juler fremover!
And here is the result : a future Heirloom ,a really beautyful Lap Quilt for the Holidays!

1 kommentar:

Anne-Grethe sa...

Annas juleteppe ble kjempeflott, det blir nok kjekt å ha når vinterstormene setter inn....Spennende med din nye quilteramme. Det blir vel muligheter for quilting av store tepper hos deg etterhvert. (Har du laget prisliste?)
Vi sees onsdag.