mandag 30. april 2007

Baby Jane


Jeg starter min nye blogg med et bilde av den quilten som startet "galskapen" på nytt!
Tidligere hadde jeg sydd noe lappeteknikk og men mest satt jeg nok i vevstolen.
I mai 1998 begynte jeg å sy noen baby Jane blokker ,etterhvert sydde jeg nesten manisk...
Og til jul samme år var toppen ferdig.
Uten gode quiltevenninner "over there" som forsynte meg med reprostoffer ,
ville det nok gått lengre tid.Reprostoffer var mangelvare her hjemme på den tiden.
Etter å ha sydd ferdig toppen,lå den godt plassert i skapet i over 4 år .
Det var så mange andre prosjekter som fristet mer enn quilting den gangen.Etterhvert ble den tatt fram for håndquilting,og på dagen 5 år etter oppstart var den helt ferdig!Her henger den på Tromsø Museum på quiltelaget sin utstilling i 2003.

2 kommentarer:

Anne-Grethe sa...

Nydelig. Er ganske misunnelig på deg som eier en ekte "Dear Jane" quilt. Vet med sikkerhet at jeg aldri vil klare å gjøre noe lignende. Pinlig nøyaktighet har gitt et perfekt resultat!

Sigrun sa...

Fantastisk flott og at du har orket å sy alle disse blokkene, jeg er stum av beundring.